Roadtrip

Gårdagen började bra, eller snarare inte.. Jag vaknade och var taggad som bara den på att få komma iväg. Nu när jag äntligen har lite ledig tid från jobbet så tänkte jag att jag skulle åka iväg en sväng och se mig om i vårt avlånga land.
Det började med att jag inte fick igång min bil j*vel, den ligger på min "minus"-lista nu. Men jag kan faktiskt förstå den lite, jag skulle inte heller vilja starta i 27 minugrader...

Efter mycket om och men så fick jag låna mammas bil, och jg började rulla söderut.
Första stopp; IKEA Örebro. köpte 2 korvar där som jag åt i bilen när jag fortsatte att köra vidare.
Det var strålande sol hela vägen till Örebro, men så fort jag lämnade den staden så blev det bara grått och tråkigt väder..
Några mil senare så var jag i Göteborg. Där hälsade jag på en nyinflyttad Oskari som jag tvingade att han skulle bjuda på kaffe. Väldigt roligt att träffa honom igen, det blir allt för sällan det inträffar nu för tiden...

När jag lämnade göteborg så började det bli mörkt ute, och då menar jag verkligen svart! Mycket trafik efter vägen var det, och jag hade fullt upp med att hålla rutan skapligt ren så jag kunde se vägen, iaf lite. vore ju olyckligt om jag skulle köra av..
GPSen sa att jag skulle svänga om ungefär 256 km, så det var ju bara att lägga i farthållaren, skruva upp ljudet och luta sig tillbaka och bara njuta av musiken från mitt projekt på Spotify.

Ungefär kl 19.45 var jag framme i Malmö, mitt slutmål. Äntligen!
Jätte skönt att äntligen få kliva ur bilen efter att ha setat i den i en hel dag. Men det bästa utav allt är att jag nu sitter bredvid nog världens vackraste människa. Det är väldigt rolig att få vara här!
Jag jobbar fortfarande på att förstå dialekten, det är inte lätt som en Borlänge-bo att förstå allt som sägs ^^

Nu har jag inte så mycket mer att skriva, så jag får väll avrunda här då.
Hemfärd igen på Onsdag morgon. Då blir det åter hem igen.


h


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0